Τρίτη, 10 Ιουνίου 2014

Αξιοποιήστε στο έπακρο τα θρεπτικά συστατικά της τροφής!




Από την αγορά...
  • Να ξέρετε πως τα κατεψυγμένα λαχανικά διατηρούν περισσότερα θρεπτικά συστατικά από τα φρέσκα που έχουν μείνει στο ψυγείο σας αρκετές ημέρες. Γι' αυτό, ψωνίστε φρέσκα όταν προορίζονται για κατανάλωση σε, το πολύ, ημέρες.
  • Τα φρούτα και τα λαχανικά που θα προμηθευτείτε από την αγορά, πρέπει να μπουν το συντομότερο στη συντήρηση μόλις επιστρέψετε στο σπίτι.
  • Το γάλα που τοποθετείται σε διάφανο (γυάλινο ή πλαστικό) μπουκάλι, χάνει σημαντικά ποσά βιταμινών B2, A και D όταν εκτίθεται στο ηλιακό φως.
...στην παρασκευή....
  • Κόβετε τις σαλάτες σας την ώρα του γεύματος και όχι μισή ώρα νωρίτερα ή χειρότερα, σε μεγάλες ποσότητες για να έχετε και τις υπόλοιπες ημέρες. Όσο μένει ένα λαχανικό στη συντήρηση, πόσο μάλλον κομμένο, χάνει σταδιακά τις βιταμίνες του λόγω οξείδωσης.
  • Για το κόψιμο των λαχανικών και φρούτων, χρησιμοποιήστε ένα καλό, ή καλά λιμαρισμένο μαχαίρι. Όσο πιο εύκολα και απαλά κόβεται το φρούτο/λαχανικό, τόσο λιγότερες βιταμίνες καταστρέφονται.
  • Όσο πιο ψιλοκομμένες οι σαλάτες σας, τόσο περισσότερες βιταμίνες έχουν χάσει.
  • Τα κατεψυγμένα λαχανικά μπαίνουν κατευθείαν για μαγείρεμα ώστε να μην χάσουν με το ξεπάγωμα πολύτιμα συστατικά.
  • Ανοξείδωτα και γυάλινα σκεύη διατηρούν περισσότερα θρεπτικά συστατικά. Τα σιδερένια σκεύη καταστρέφουν τη βιταμίνη C.
  • Μην το παρακάνετε με τους χρόνους μαγειρέματος καθώς όσο περισσότερο μαγειρεύεται ένα τρόφιμο, τόσα περισσότερα συστατικά χάνει. Με το υπερβολικό μαγείρεμα καταστρέφεται και η θειαμίνη.
  • Στο βράσιμο, χρησιμοποιείτε όσο το δυνατόν λιγότερο νερό, για να μην χάσετε σε αυτό τις υδατοδιάλυτες βιταμίνες των τροφίμων.
  • Οι φλούδες και τα εξωτερικά φύλλα των λαχανικών έχουν συνήθως τις περισσότερες βιταμίνες.
  • Το νερό από το βράσιμο, μπορεί κάλλιστα να χρησιμοποιηθεί για σούπες, σάλτσες, ή για σπιτικούς κύβους.
  • Ελαιόλαδο και αρωματικά βότανα πρέπει να προστίθενται στο τελευταίο 5άλεπτο του μαγειρέματος για να μην καταστραφούν οι πολύτιμες βιταμίνες τους. Το λεμόνι επίσης, αφού κατεβάσουμε το φαγητό από τη φωτιά, αλλιώς καταστρέφεται η βιταμίνη C.
 ...και στην κατανάλωση!
  •  Η αυξημένη κατανάλωση πρωτεϊνών, ζωικού λίπους και αλατιού αλλά και η κατανάλωση καφεΐνης μετά το γεύμα, έχουν ως αποτέλεσμα την μειωμένη απορρόφηση ασβεστίου.
  • Τα οξαλικά άλατα που περιέχονται σε σπανάκι, παντζάρια, γλυκοπατάτες και μαϊντανό, μειώνουν την βιοδιαθεσιμότητα του ασβεστίου στο συγκεκριμένο γεύμα. Γι' αυτό καλύτερα να μην συνδυάζεται με τα συγκεκριμένα τρόφιμα.
  • Τα φρούτα και τα ωμά λαχανικά πρέπει να μασώνται καλά ώστε να "σπάσουν" οι φυτικές ίνες και να αξιοποιήσουμε τα θρεπτικά τους συστατικά.
  • Η κατανάλωση καφεΐνης οδηγεί σε μειωμένη απορρόφηση της βιταμίνης B1 αλλά και του σιδήρου.
  • Το κάπνισμα ως γνωστόν, καταστρέφει σημαντικά ποσά βιταμίνης C (θα το λέμε και θα το ξαναλέμε!) κι επίσης προκαλεί μείωσης της απορρόφησης βιταμινών καθώς και ασβεστίου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου